۱۰هزار میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهور برای حوزه درمان کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۹۹ درصد طرح‌های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی برای این استان تایید و ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

به گزارش دنا نما، سعید جاودان سیرت سه شنبه شب در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: مقر شد که این اعتبار باید برای مدت ۲ سال به استان تخصیص یابد.

وی افزود: برای تکمیل بیمارستان های لنده، چرام، سی سخت در سفر رئیس جمهور هر کدام مبلغ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: فاز نخست این بیمارستان ها تکمیل شده و فاز دوم آن ها به مناقصه گذاشته شده است.

جاودان سیرت تاکید کرد: وجود بخش وِیژه قلب در بیمارستان‌ها از نظر وزارت بهداشت و درمان ضرورت دارد و تلاش بر این است که برای راه‌اندازی بخش قلب در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج از ظرفیت خیرین استفاده شود.

وی ابراز کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت دارای ۱۶۳ تخت مصوب است اما حدود ۷۰ تخت اضافه در این بیمارستان خدمات می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: برای شهر دهدشت احداث یک بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی در دستور کار قرار گرفته و این موضوع مطالبه عمومی است.

وی در خصوص اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: رایزنی‌ها برای آوردن هلی کوپتر به استان انجام گرفته و با چند شرکت هلی‌کوپتری صحبت شده تا بتوانیم از هلی کوپتری با کیفیت برای اورژانس هوایی استفاده کنیم.

جاودان سیرت با اشاره به مرگ دو مادر باردار در روزهای اخیر، عنوان کرد: بیمارستان امام سجاد (ع) یک بیمارستان آموزشی است، بیمارستان‌های آموزشی باید از دانشجویان و پزشکان اینترن استفاده کنند اما این به معنای آن نیست که پزشک متخصص بر سر بالین بیماران حاضر نشود.

وی همچنین در خصوص نجات جان یک مادر باردار در بیمارستان امام سجاد(ع)، تصریح کرد: این بیمار وقتی به بیمارستان مراجعه کرد دچار تشنج شد، امکان بردن این فرد به اتاق عمل وجود نداشت، لذا همزمان با رسیدگی به وضعیت تشنج‌ او، بصورت هوشیار بیمار سزارین شد و اکنون بیمار و کودکش در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

گرچه در ادوار مختلف بویژه طی ۲سال اخیر عمر دولت سیزدهم گام های اساسی برای تقویت زیرساخت های حوزه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد برداشته شده ولی عمق محرومیت ها موجب شده که این شاخص های توسعه تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه دور و درازی پیش رو داشته باشد.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد هر چند نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر زیرساخت های درمانی متحول شده به طوری که هم اکنون یکهزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در این استان فعالیت دارد اما همچنان از داشتن برخی زیرساخت ها محروم است به همین علت دولت در تلاش است تا با تکمیل طرح های در دست اجرا گامی بلند به سوی شاخص های سلامت استان بردارد.

از آنجا که تقویت زیرساخت‌های درمانی یکی از مهمترین مطالبات مردم برای حفظ سلامتی به عنوان مهمترین سرمایه آنان است دولت سیزدهم با اختصاص اعتبار از محل بودجه سفر رئیس جمهور به استان در کنار سایر منابع مالی برای تحقق این مهم در تلاش است.

دومین دور سفر رئیس جمهور و هیات دولت در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۶و ۲۷تیرماه امسال به استان کهگیلویه و بویراحمد برکات زیادی داشت و تعدد دیدارهای مردمی یکی از ویژگی های متمایز این سفر نسبت به سفر دور اول بود که در مهرماه ۱۴۰۰ انجام شد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.