کهگیلویه و بویراحمد قهرمان مسابقات هندبال دانش آموزی کشور شد

تیم هندبال کهگیلویه و بویراحمد با برد مقابل تیم اصفهان موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات هندبال دانش آموزان پسر کشور شد.

به گزارش دنا نما، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه در حاشیه مسابقه فینال دانش آموزان در رشته هندبال دانش آموزان کشور اظهار کرد: هندبالیست های هم استانی با نتیجه ۱۹_۱۶ بر اصفهان پیروز شد و قهرمان سی و نهمین دوره مسابقات هندبال دانش آموزی کشور شد.

فرشید کرمی ادامه داد: در بازی رده بندی نیز تیم های هندبال خراسان رضوی و قزوین به مقام سوم مشترک دست پیدا کردند.

وی یادآور شد: در روز گذشته در بازی های نیمه نهایی در روز چهارم تیم کهگیلویه و بویراحمد با نتیجه ۳۱_۱۷ بر تیم خراسان رضوی و تیم اصفهان با نتیجه ۲۰_۱۸بر تیم قزوین به پیروزی رسیدند و به فینال مسابقات راه پیدا کردند.

رقابت های ورزش دانش آموزی در ۲ رشته هندبال و طناب زنی برای نخستین مرتبه در تاریخ آموزش و پرورش این استان از ۲۱ مردادماه جاری به میزبانی شهر یاسوج آغاز شده است.

یکهزار و ۷۰۰ دانش‌آموز، ناظر و داور از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات هندبال (پسران و دختران) و طناب زنی (دختران) تا سوم شهریور ماه میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

ورزش محبوب و قدرتی هندبال در استان کهگیلویه و بویراحمد طی سالیان اخیر روند روبه رشدی داشته و بنا به قول “مجید پارسایی” سرپرست تیم ملی هندبال نوجوانان پسر کشور تیم هندبال “فراز بام خائیز دهدشت” از سال ۹۸ تاکنون در همه رده های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوان و جوانان پسر ایران قهرمان کشور است.

کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت توپوگرافی و برخورداری از آب و هوای چهار فصل و داشتن سرمایه های ورزشی و تیم هندبال کشوری از شرایط مناسب برگزاری رقابت های ورزشی مختلف در طول سال برخوردار است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.