افشین دادستان دنا: شنیدم مسئول عمرانی در یکی از ادارات شهرستان دنا لیسانس حقوق دارد که جای بسی نگرانی است

در نشست شورای فرهنگ عمومی دنا حرف‌های جالبی رد و بدل شد؛ از جمله موشکافی دادستان در مورد تحصیلات نامرتبط یک مدیر.

به گزارش دنا نما، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا با حضور امام جمعه شهر سی‌سخت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار دنا، بخشدار مرکزی و اعضای شورای اداری در محل دفتر امام جمعه شهر سی سخت برگزار گردید.

امام جمعه سی‌سخت گفت: ۲۶ مرداد سالروز آزادگان مظهر آزادگی و سربلندی، مایه فخر و مباهات بودند و مایه خیر و برکت هستند.

امام جمعه سی سخت اظهار داشت: جوامع بشری خاصه امت اسلامی برای زندگی خود باید از پیامبر الگو بگیرند و در هر نقطه جغرافیایی موظف به الگو گیری از پیامبر هستند و در این بین ما مسلمان وظیفه مهمتری داریم و باید بیشتر رفتار و منش پیامبر را در زندگی روزمره خود جاری کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا با اشاره به اینکه کشور برای  پیشرفت نیاز به مدیران در تراز انقلاب اسلامی داریم گفت: در نگاه اسلام یک مسئول چه ویزگی هایی باید داشته باشد تا در تراز انقلاب اسلامی باشد اولین محور مدیر در تراز انقلاب اعتقاد به پروردگار و تقوای الهی است که اگر در این بین کاهلی و مماشات صورت گیرد دستگاه ما آسیب پذیر خواهد شد و بالعکس اعتقاد و ارتباط عمیق با پروردگار سبحان باعث مستحکم شدن دستگاه و حکومت می‌شود در طول روز دقایقی را برای ارتباط با خدا اختصاص دهید که از واجبات است و همه می‌دانیم که اقتصاد، معیشت و فرهنگ ما مشکلات زیادی دارد که با این قوانین نمی‌توان آنها را حل کرد مگر در ارتباط با خدا.

وی گفت: دومین شاخصه مدیر در تراز انقلاب اسلامی اجرای دستورات و مطیع بودن به نظام است، مگر می‌شود فردی مسئول باشد و به قانون اساسی عمل نکند و بگوید قبول ندارم و خودم باید تصمیم بگیرم.

واهبی زاده گفت: سومین شاخصه مدیر در تراز انقلاب اسلامی صداقت، شفافیت و امانتداری است که از  شاخصه های بارز یک مدیر است، مدیران باید شفاف سازی کنند و کارهای انجام شده را توسط اصحاب رسانه برای مردم بازگو کنند تا مردم امید داشته باشند و به انقلاب امیدوار باشند همچنین یک مدیر باید شجاعت داشته باشد و در جذب اعتبارات و تخصیص جسور باشد و تعارض بین ادارات را حل و فصل کند.

حجت الاسلام واهبی زاده اهتمام به امور و مشکلات مردم را دیگر شاخصه مدیر در تراز انقلاب دانست و عنوان کرد: یک شخص مسئول برای حل مشکل مردم باید سر از پا نشناسد و مشکلات مردم را حل و فصل کند ما موظف به نوکری مردم هستیم و باید دغدغه اول ما حل مشکلات مردم باشد، روحیه مبارزه با راحت طلبی باید در بین مسئولین ما بالا رود چرا که مسئول راحت طلب به درد این مملکت نمی خورد و درد مردم را نمی‌فهمد مسئول باید ضد فساد باشد و زد و بند نامشروع نداشته باشد، ضد تکبر باشد و از مردم  دوری نکند،عدم وابستگی به جریانات سیاسی غرب و شرق داشته باشد، مسئول باید پایبند به انسجام ملی باشد.

وی گفت: دیگر شاخصه  بصیرت و بینش سیاسی است یعنی اینکه  مسئولین باید تحلیل صحیح سیاسی داشته باشد و با بینش دقیق امورات را پیگیری کند التزام به شئون مسئولیت پذیری، تزریق ایمان و امید به جامعه دشمن می‌خواهد ایمان و امید را از ملت بگیرد پس باید ایمان و امید را به مردم تزریق کند.

واهبی زاده اظهار داشت: نماز جمعه مخصوص شما مدیران است  و با افتخار حاضرم در بین دو خطبه در خدمت شما باشم و صحبت های شما را بشنوم و از مشکلات درون اداره شما مطلع شوم، امام جمعه ای رک‌گو هستم و عادت تعریف دادن بی‌خود ندارم لذا در نماز جمعه شرکت کنید و از نزدیک مشکلاتتان را با ما در میان بگذارید.

امام جمعه سی سخت گفت: اگر مسئولی امکانات داشت، فضا داشت اعتبار هم داشت و برای مردم کار نکرد قطعا من امام جمعه در خطبه هایم خواهم گفت چرا که آماده ام تا گره از مشکلات مردم باز کنم و کمک حال آنها باشم پس مدیران به گوش باشید که حل مشکلات مردم را در اولویت قرار دهید.

کوروش درخشان زاده فرماندار دنا گفت: امیدوارم مطالب امام جمعه آویزه گوش مان باشد و ارتباط تنگاتنگی با دفتر امام جمعه داشته باشیم و برای حل مشکلات مردم با همکاری امام جمعه سعی در بر طرف کردن مشکلات باشیم.

درخشان زاده اظهار داشت: نکته خیلی مهم اصل مسئولیت پذیری و خدمت صادقانه و بدون واسطه به مردم است که قرار است این مهم در بین مدیران نهادینه شود، از بدو ورودم به شهرستان دنا توانستم  ۹۰ درصد جلسات شورای اداری را در روستاها برگزار کنم و از نزدیک با مردم مشورت کنم، مشکلات آنها را با حضور دیگر ادارات دیدیم، درد دل آنها را شنیدیم و توانستیم خیلی از آنها را حل و فصل کنم.

فرماندار دنا گفت: دیدار با مردم و حل مشکلات مردم بخش زیادی از مشکلات روحی و روانی آنها را نیز حل خواهد کرد، باید بلندگوی مردم باشیم، بهترین شیوه اطاعت به منویات رهبری خدمت صادقانه و بی ریا به مردم است که ما با پیروی از این منویات با برگزاری بیش از ۳۸ جلسه شورای اداری در روستاها باعث حل و فصل بسیاری از مشکلات با استفاده از ظرفیت و همکاری استاندار و معاونین و مدیران کل شدیم، هرگز نباید  به مردم نه بگوییم بلکه باید در برخورد با مردم شوق و امید را به آنها تزریق کنیم البته نه اینکه امید توخالی دهیم بلکه باید در واقع مشکلات مردم را حل کنیم و با روحیه باز و امیدواری با ارباب رجوع برخورد کنیم.

درخشان زاده عنوان کرد: خطوط قرمز ما در بحث انتخابات  چهار اصل مشارکت، رقابت امنیت و سلامت است که باید این چهار اصل را  سرلوحه کارمان قرار دهیم و با رعایت این اصل ها انتخاباتی سالم را رقم بزنیم.

فرماندار دنا با بیان اینکه از روزی که رئیس دادگستری دنا و دادستان فعالیت خود را آغاز کرده اند آرامش روحی و روانی خاصی برای مردم در رابطه با مشکلات پرونده ها حاکم شده است گفت: مردم از دستگاه قضایی در شهرستان دنا به دلیل تسریع در حل و فصل پرونده ها و برخورد با ارباب رجوع رضایت مندی کامل دارند که امیدواریم همه دستگاه‌ها،دفتر امام جمعه ،اعضای شورای اداری،اعضای شورای تامین و دیگر نهاد ها با همکاری و همدلی  آهنگ رشد شتاب شهرستان را به صدا درآوریم.

افشین دادستان دنا ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه به خاطر برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: خبری شنیدم امیدوارم صحت نداشته باشد این است که مسئول عمرانی در یکی از ادارات شهرستان دنا لیسانس حقوق دارد که جای بسی نگرانی است و با تاسی از آیه قرآنی که می فرماید باید در کارت تخصص داشته باشی  این مهم مغایرت دارد.

دادستان دنا اظهار داشت: تمام مدیران شهرستان در حال زحمت کشیدن هستند ولی دستگاه قضا ترک فعل را نمی تواند چشم پوشی کند، اگر مدیری بنا به دلایلی  وظیفه قانونی اش عمل نکند قطعا از چشمان ما به دور نخواهد بود و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

مدعی العموم شهرستان دنا  با هشدار به مدیرانی که وقت و اموال دولتی را در جهت کاندیدای انتخاباتی استفاده می کنند گفت: استفاده از اموال دولتی برای کاندیدای خاص جرم است و اگر مدیری به این مهم توجه نکند به اشد وجه برخورد خواهد شد.

دانشور رئیس بنیاد شهید شهرستان دنا با تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: شهرستان دنا سال گذشته  میزبان آزادگان از سراسر استان در شهر سی سخت بود ولی امسال به دلیل بی مهری برخی ادارات این مهم صورت نگرفت.

رئیس بنیاد شهید شهرستان دنا با گلایه از برخی ادارات که کارهای فرهنگی را نادیده می گیرند گفت:  از تهران مکاتبه شد که هر اداره ای به نام یک شهید از خانواده شهدا سرکشی کنند ولی متاسفانه ادارات کمی از این مصوبه  استقبال کردند، الان برای تجلیل از خود ایثارگر و آزاده اعتباری  نداریم،امسال گرامیداشت  یادواره شهدا به دلیل نداشتن بودجه کافی و مشارکت ضعیف اکثر ادارات  این مهم در شهرستان دنا برگزار نشد که جای بسی تاسف است که چرا باید خانواده هایی که جوانان خود را،عزیزان خود را در راه امنیت کشور فدا کردند اینگونه مورد بی مهری قرار گیرند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.