موضوع جمع آوری سگ های ولگرد در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد بی نتیجه مانده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای جمع آوری سگ های ولگرد جلسات متعددی برگزار شده و تاکید بر این بود که شهرداری ها متولی جمع آوری آن هاست اما تاکنون اقدام خاصی انجام نگرفته است.

به گزارش دنا نما، سید جواد هاشمی مهر چهارشنبه شب در نشست شورای سلامت در یاسوج، اظهار کرد: هر کدام از دستگاه ها وظیفه خود را در قبال جمع آوری سگ های ولگرد انجام ندهند تحت عنوان کوتاهی در انجام وظایف به سازمان بازرسی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش مبتلایان باید اقدامات لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی با همکاری فرمانداری بویراحمد، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان انجام شود.

هاشمی مهر ابراز کرد: مباحث مربوط به امنیت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است در این خصوص همه دستگاه ها در قبال مردم مسئول هستند زیرا غذاهای ناسالم سلامت همه افراد جامعه را به خطر می اندازد.

وی تصریح کرد: دستگاه های متولی تکلیف شرعی دارند در این خصوص نظارت و دقت لازم را به طور مستمر و گسترده داشته باشند و تأمین و سلامت سفره غذایی مردم با جدیت و حساسیت دنبال شود، نظارت‌ها و کنترل بر تولیدات و محصولات غذایی در حوزه‌های مختلف منجر به پایداری تولید می‌شود و از جهتی تضمین کننده سلامت مردم خواهد بود.

هاشمی مهر ابراز کرد: باید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی و امنیت غذایی نظارت و تاکید جدی شود و شاخص های سلامت به صورت مداوم مورد توجه قرار گیرد زیرا امنیت و سلامت غذایی از اهداف مهم در دولت سیزدهم قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: متاسفانه طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی استان، کلرزنی تعداد زیادی از روستاهای استان انجام نمی شود که علت این کار باید بررسی شود.

او گفت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد بیماران مبتلا به تب مالت از ۱۸۹ مورد سال ۱۴۰۰ به ۲۲۷ مورد در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: سال ها است که در زمینه ساماندهی کشتارهای غیرمجاز در منطقه دشت روم و تنگاری بویراحمد جلسه برگزاری می شود اما هیچ گونه خروجی مثبتی نداشته است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.