تجلیل از ۴ هزار زن پیشکسوت دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد

  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تجلیل چهار هزار نفر از همسران پیشکسوتان و زنان پیشکسوت دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید جواد هاشمی‌مهر در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس صیانت از خون شهدا و تکریم خانواده ایثارگران بوده و همه ما مدیون مجاهدت‌ها و رشادت‌های ایثارگران دوران دفاع مقدس هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان ما با تقدیم بیش هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده و با اعزام بیش از ۴۰ هزار رزمنده به جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس، دین خود را به نظام و انقلاب اسلامی ادا کرده است، عنوان کرد: عزت امروز ما مدیون رزمندگان و ایثارگرانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس از جان خود و از زن و فرزندانشان گذشتند و برای دفاع از خاک میهن اسلامی‌مان جانفشانی کردند.

هاشمی‌مهر با تأکید بر اینکه باید دلاورمردی‌های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به درستی به رشته تحریر درآید، ابراز کرد: جهاد تبیین بهترین عرصه برای معرفی آن رشادت‌ها به نسل امروز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: امنیت و قدرت امروز ایران اسلامی، دستاورد پیشکسوتان دوران دفاع مقدس است و ما وظیفه داریم از آن همه ایثار و ازخودگذشتگی به طور شایسته تجلیل کنیم.

وی یاداور شد: طبق دستورالعمل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس امسال از زنان پیشکسوت و همسران پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل می‌شود که کاری بسیار زیبنده و به‌جا است.

هاشمی‌مهر بیان کرد: باید نقش‌آفرینی‌هایی که زنان در طول تاریخ اسلام داشتند تا زمانی که در طول دوران انقلاب به زندان رژیم پهلوی افتادند و بعد از انقلاب هم دوشادوش مردان در میدان جنگ بودند و آنهایی که نمی‌توانستند مستقیماً در جنگ حضور پیدا کنند در پشتیبانی از همسران خود سنگ‌تمام گذاشتند به‌ویژه بعد از اغتشاشات سال گذشته، باید این نقش‌آفرینی‌ها را پاس بداریم.

هاشمی‌مهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای تجلیل از چهار هزار نفر از همسران پیشکسوتان و زنان پیشکسوت دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: شهرستان بویراحمد با ۶۵۰ نفر بیشترین سهمیه را از این تجلیل‌ها خواهد داشت.

وی از فرمانداران خواست ضمن تشکیل ستادهای شهرستانی به مناسبت هفته دفاع مقدس، تأمین اعتبار همایش نکوداشت پیشکسوتان را از فصول فرهنگ و هنر و دین و مذهب در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها مورد توجه قرار دهند و متذکر شد: فضاسازی محیطی توسط شهرداری‌ها و پرداختن به هفته دفاع مقدس در خطبه‌های نماز جمعه از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از همه ادارات، نهادها و سازمان‌ها خواست در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس به‌ویژه همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت با محوریت تجلیل از زنان پیشکسوت و همسران پیشکسوتان دوران دفاع مقدس همکاری کنند.

اشتراک گذاری:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.