همه شرایط برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی مهیا است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه شرایط برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی خود استان و آنهایی که از این استان می گذرند مهیا شده است.

به گزارش دنا نما به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید علی احمدزاده امروز سه شنبه در گفت و گو با رادیو اربعین با بیان اینکه پیش بینی می شود ۱۰۰ هزار نفر از مردم استان در همایش پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند گفت: امکانات ایاب و ذهاب برای مرز شلمچه تامین شده و نگرانی وجود ندارد.

استاندار اظهار داشت: شهرهای باشت، گچساران و دو شهر کهگیلویه بزرگ در این استان مسیر تردد زوار اربعین حسینی هستند.

احمدزاده عنوان کرد: شهر یاسوج مرکز استان هم محل تردد زوار استان های شرق کشور یزد و کرمان، بخشی از فارس و سیستان و بلوچستان و زوار کشورهای پاکستان، افغانستان و چند کشور دیگر می باشد.

وی تصریح کرد: به همین منظور موکب های زیادی در شهرهای شوش، بوستان، خان احمد، امامزاده جعفر و گچساران تا خیرآباد و شهرستان های مارگون و چند شهر کهگیلویه بزرگ و خود شهر یاسوج تدارک دیده شده است.

احمدزاده با بیان اینکه ۲۶ موکب در درون کشور و ۲۶ موکب در کشور عراق تدارک دیده شده است، گفت: عملیات احداث زائرسرای استان در مرز شلمچه به مساحت ۸۰۰ متر مربع در حال انجام است و امیدواریم بخشی از این زائرسرا تا قبل از مراسم اربعین به بهره برداری برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: البته تا زمان بهره برداری از زائرسرای استان سازه موقت در این محل برای استقرار موکب ها دایر شده است.

وی ابراز داشت: همه امکانات مردمی و دولتی در کهگیلویه و بویراحمد پای کار اربعین آمده اند و کمیته های مختلف حمل و نقل، پشتیبانی، بهداشت و درمان، اورژانس و سایر حوزه ها تشکیل و فعال هستند.

احمدزاده عنوان کرد: مردم در شهرهای باشت و گچساران که در مسیر تردد زوار اربعین هستند چند سالی است که خانه های خود را برای اسکان در اختیار زوار اربعین قرار می دهند و حمایت های دولتی و مردمی برای اربعین ۱۴۰۲ در کنار هم قرار گرفته است.

به گفته استاندار در ایام اربعین امسال تعداد زیادی یخچال، دستگاه های آب سرد کن، تعدادی دستگاه آب شیرین کن و کولر جهت استفاده موکب ها تامین شده است.

احمدزاده با بیان اینکه در کشور عراق هم امکانات و تجهیزات زیادی برای مواکب تدارک دیده شده است، گفت: امکانات و تجهیزات موکب های استان فردا و پس فردا به کشور عراق اعزام می شوند.

وی عنوان کرد: وسایل نقلیه برای حمل کالا و تجهیزات موکب های مستقر در کشور عراق در نظر گرفته شده و محل استقرار آنها مشخص شده است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.