مهلت دو ماهه رئیس جمهور به کارخانه آرد و نشاسته یاسوج به اتمام رسید

کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج پس از سال‌ها فعالیت در سال ۱۳۸۴ به دلیل مشکلات فراوان از جمله مسائل مالی دچار رکود شد و رئیس جمهور مهلت داد این واحد ظرف دو ماه راه‌اندازی شود.

به گزارش دنا نما، کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه‌های کشور در سال ۱۳۶۹ به بهره‌برداری رسید و اوایل فعالیت بر روی ریل و چرخه تولید قرار داشت و روز به روز وضعیت بهتری پیدا می‌کرد.

این کارخانه در سال‌های طلایی فعالیت علاوه بر تولید و تامین آرد مورد نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد آرد سایر استان‌ها را تولید و تامین می‌کرد و کار تا جایی پیش رفت که محصولات تولیدی این واحد صنعتی به دیگر کشورها هم صادر می‌شد.

سرانجام کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج در سال ۱۳۸۴ بنا به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی دچار رکود شد و روز به روز به مشکلات این واحد صنعتی افزوده شد تا جایی که شاهد تعطیلی تمامی خطوط تولیدی آن بودیم.

در حال حاضر تنها یک بخش از چهار بخش آن با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کند و کارخانه آرد، نشاسته که در گذشته با تولید ۱۳۰ هزار تن محصول و اشتغالزایی ۳۵۰ نفر در کشور حرف برای گفتن داشت، اکنون به حدود ۴۰ نفر رسیده است.

در سفر دور دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در ۲۶ و ۲۷ تیرماه جاری دکتر رئیسی در مراسم راه‌اندازی کارخانه قند به وضعیت کارخانه آرد و نشاسته یاسوج اشاره و عنوان کرد: کنار کارخانه قند کارخانه آردی است که وابسته به ستاد اقتصادی کوثر است و از همین سخنگاه از سازمان اقتصادی می‌خواهم حداکثر ظرف دو ماه نسبت به راه‌اندازی این کارخانه اقدام کند.

رئیس جمهور بیان کرد: اگر ظرف دو ماه این کارخانه راه‌اندازی نشود ما کارخانه را واگذار می‌کنیم به سازمانی که بتواند آن را راه‌اندازی کند.

وی همچنین ادامه داد: نمی‌توانیم ببینیم این ثروت اینجا مانده و با یک ظرفیت کم در حال کار است در حالی که می‌تواند افزایش پیدا کند، کارخانه قند و آرد در نقطه مرکزی یاسوج واقع شده و چشم و نگاه مردم استان به همه واحدهای تولیدی به ویژه کارخانه قند و آرد و نشاسته یاسوج است که می‌تواند امید را در دل مردم زنده کند و حتما این بخش‌ها می‌تواند کمک زیادی به سایر واحدها کند.

مهلت دو ماهه رئیس جمهور برای راه‌اندازی این کارخانه امروز به اتمام می‌رسد و علی‌رغم برگزاری جلسات حوزه اقتصادی پیرامون این مسئله در مرکز کشور به نظر می‌رسد این واحد صنعتی همچنان در حالت رکود و با ظرفیت پایین در حال فعالیت است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.