برای انتقال بیماران از مناطق سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد به بالگرد نیاز داریم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای انتقال بیماران از مناطق سخت گذر استان به بالگرد نیاز داریم.

به گزارش دنا نما، “کاظم فلاحی دوست” گفت: چند روز پیش برای انتقال یک مصدوم در ارتفاعات پیرهادی شهرستان باشت که از سخت‌ گذرترین محورهای کوهستانی در این شهرستان به شمار می‌رود به دلیل عدم بالگرد مجبور شدیم از الاغ جهت انتقال این مصدوم استفاده کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۰ نفر از نیروهای مردمی و امدادگر جمعیت هلال احمر برای نجات جان این مصدوم به ارتفاعات اعزام شدند اما بخاطر موقعیت منطقه، کوهستانی و سخت گذر بودن، کاری از دستشان بر نمی آمد و نیاز به بالگرد بود.

فلاحی دوست افزود: نیروهای هلال احمر و مردمی حتی الاغ را هم به سختی و مشقت به محل سقوط فرد مصدوم رساندند. مصدوم درد شدیدی داشت و احتمال اینکه خونریزی داخلی کرده باشد نیز وجود داشت و باید هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی منتقل می‌شد.

وی با بیان اینکه از استان‌های همجوار درخواست بالگرد کردیم که به منطقه اعزام نشد، خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها که شرایط استان ما را ندارند، هفت یا هشت بالگرد امدادی وجود دارد اما کهگیلویه و بویراحمد فاقد بالگرد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه بالگرد اورژانس هوایی استان حدود سه ماه پیش در حین ماموریت سقوط کرد و هنوز هیچ بالگرد جایگزینی به استان نفرستاده‌اند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: از زمان سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان تاکنون برای هفت مورد شامل انتقال زن باردار، مارگزیده، سقوط از ارتفاع و سکته مغزی و قلبی و سوانح و حوادث، به امداد هوایی در مناطق محروم، دور افتاده، سخت گذر و کوهستانی استان نیاز داشته‌ایم.

“جهانبخش وحدتی نژاد” افزود: متاسفانه بدلیل نبود بالگرد نتوانسته‌ایم به آنها امدادرسانی کنیم و حتی یک نفر از آنها فوت کرد و با وجود پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان برای تامین بالگرد اورژانس هوایی، تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.