۴۰ درصد مدارس فرسوده کشور در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند

مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۸۵ مدرسه ناایمن در استان وجود دارد.

به گزارش دنا نما، سید رضا حسینی‌نیک در نشست خبری برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف تجلیل از خیرین برگزار می‌شود، گفت: به کمک رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ حضور خیرین مدرسه‌ساز در استان نیازمندیم.

مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه مدرسه‌سازی در دولت نهم و دهم و همچنین دولت سیزدهم رشد خوبی داشته، افزود: ۱۰۷ مدرسه نیمه تمام از دولت گذشته مانده بود که در دولت جدید ۱۲۰ پروژه جدید تعریف کردیم و مجموعه پروژه‌های حوزه نوسازی مدارس به ۲۳۰ پروژه افزایش یافت که ۲۰۰ مورد از آنها تحویل موقت شدند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد پروژه‌های حوزه نوسازی مدارس مشارکتی یا خیرساز هستند، گفت: ۴۸۵ مدرسه ناایمن در سطح استان وجود دارد که ۴۰ درصد مدارس ناایمن کشور در کهگیلویه و بویراحمد هستند.

این مسوول با اشاره به اینکه دنبال حذف نام هیچ شهیدی از هیچ مدرسه‌ای نیستیم، گفت: شاید با نظر خانواده بزرگوار شهدا نام شهیدی از مدرسه‌ای جابه‌جا شده باشد اما دنبال حذف نام هیچ شهیدی نیستیم.

در ادامه مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: خیرین مدرسه‌ساز از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.

 نیک اقبال با بیان اینکه انجمن خیرین مدرسه‌ساز استان سال ۷۸ تشکیل شد، افزود: خیرین دل در گروی پیشرفت کشور دارند و در همین راستا ۶۰ درصد مدارس با کمک خیرین احداث شده است.

وی بیان کرد: خانواده های جانباختگان سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج در سال ۹۶ نوسازی مدارس و انجمن خیرین مدرسه‌ساز را در ساخت مدرسه و فضای آموزشی یاری کردند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.