آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد

توزیع شیر رایگان بین دانش آموزان مدارس ابتدایی دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

به گزارش دنا نما، «ایمان سبحان نژاد»، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم که در دبستان اسماء یاسوج برگزار شد، گفت: با برنامه ریزی های دولت در سال تحصیلی جاری ، دو نوبت شیر رایگان در هفته، بین ۷۶ هزار دانش آموز و فرهنگی استان توزیع می شود.

وی افزود: سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانش‌آموزان با خبر خوش توزیع شیر در مدارس آغاز شد و طبق وعده رئیس جمهور قرار شد پس از چند سال وقفه شیر رایگان در مدارس دولتی ابتدایی استان های مختلف کشور توزیع شود.

سبحانی نژاد اظهارکرد: تعداد ۷۲ هزار دانش آموز ابتدایی و پرسنل آنها تحت پوشش این طرح هستند که ۲ روز در هفته شیر به صورت رایگان بین آنها توزیع خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار دو بار در هفته یکی از گام های مثبت دولت در جهت توجه به سلامتی و تغذیه دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: توزیع شیر در مقطع ابتدایی استان در شهرها و روستاها تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

سبحانی نژاد تصریح کرد: شیر، غذایی کامل و دارای آب، چربی، کلسیم و ویتامین‌های مختلف است و باید در برنامه غذایی روزانه هر فرد قرار گیرد.

گفتنی است، پس از ۶ سال وقفه در توزیع شیر مدارس، رئیس جمهور روز شنبه اول مهر، در حاشیه مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی اعلام کرد که امسال توزیع شیر در مدارس آغاز می شود و امیدواریم بتوانیم در مدارس زیادی شیر توزیع کنیم تا بدین ترتیب نسبت به مسئله جسمی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.