عفو محیط بان دنا پیامی پرمعنا برای رسانه های بیگانه دارد

دنا نما: آیین بخشش محیط‌بان دنا که در سال ۷۸ مرحوم مجتبی رضایی را در ارتفاعات دنا به قتل رسانده بود با حضور قشرهای مختلف مردمی و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و تعداد زیادی از خیرین و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، در این آیین اسماعیل رضایی پدر مرحوم مجتبی رضایی با بیان اینکه در دوره‌ای که این اتفاق برای ما رخ داد از سوی رسانه‌های بیگانه هجمه‌های زیادی علیه قوه قضاییه صورت گرفت، اظهار کرد: اکنون رسانه‌های بیگانه بیایند و به صلابت قوه قضاییه ما نگاه کنند که چگونه همین قوه‌ای که حکم اعدام محیط‌بان دنا را صادر کرد همین قوه با همه توان به دنبال بخشش و عفو محیط‌بان دنا بود.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات این بود که برخی نخواستند در همان روزهای اولیه وقوع، آن را به نحو مطلوبی به سرانجام برسانند که اگر تدبیر به خرج داده می‌شد همان هنگام رضایت برای عفو محیط‌بان داده می‌شد.

اسعد تقی‌زاده

رضایی از خود به عنوان رزمنده‌ای نام برد که در تمامی جبهه‌های جنوب و غرب در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته است و در همین زمینه از خود و خانواده‌اش و فرزند مقتولش به عنوان کسانی نام برد که دوستدار و حامی طبیعت هستند.

پدر مرحوم مجتبی رضایی گفت: در کنار منزل خود بوستانی احداث کرده‌ام که تعدادی درخت در آن کاشته شده و در آن حتی کلاس قرآن برگزار می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در این مدت که حادثه تلخ قتل فرزندمان رخ داد همسرم به حفظ قرآن پرداخت و فرزندانم به بهترین نحو تربیت شدند و از هر گونه درگیری و تنشی جلوگیری کردیم.

وی با ابراز رضایت از اینکه قانون به بهترین نحو اعمال شد، اظهار کرد: قوه قضاییه عملکرد بسیار خوبی در این پرونده داشت و عدالت را رعایت کرد.

رضایی با قدردانی از همه مردم کشور و ایل بزرگ بویراحمد و طایفه باشرونی خاطر نشان کرد: بیش از همه باید از حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه و پدر معنوی استان قدردانی کرد که باعث و بانی این اقدام شدند.

در این آیین عطا پورشیرزاد مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد مراتب قدردانی معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست را از همه کسانی که پی‌گیر این پرونده بودند به خصوص آیت‌الله ملک‌حسینی اعلام کرد.

بنا بر ای گزارش، اسعد تقی‌زاده محیط‌بان دنا در سال ۸۷ در ارتفاعات دنا مرحوم مجتبی رضایی را مورد هدف گلوله قرار داده بود که دادگاه حکم قصاص محیط‌بان را صادر کرد و پس از گذشت ۷ سال رضایت خانواده رضایی جلب شد.

 

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.