احداث بیمارستان مطالبه اصلی مردم پاتاوه از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است

دنا نما: مردم بخش پاتاوه خواستار احداث یک باب بیمارستان در شهر پاتاوه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، بخش پاتاوه به مرکزیت شهر پاتاوه، شهرستان دنا با جمعیتی افزون بر ۳۰۰۰۰ نفر و دارای ۹۰ روستا و ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان  دنا را در خود جای داده است.

بخش پاتاوه در شمال استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از بخش های پرجمعیت استان بوده و جمعیت این بخش نیز از برخی شهرستان های استان بیشتر و از لحاظ گستره نیز قسمت اعظمی از استان را در برگرفته است.

مردمان این بخش در تمامی صحنه های مربوط به انقلاب از جنگ تحمیلی گرفته تا مراسم انقلاب و انتخابات در ادوار مختلف شرکت گسترده داشته و شاهد این مدعا تقدیم  اولین شهید شهرستان های دنا و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس  و صدها شهید گلگون کفن دیگردر راه صیانت از آرمان های مقدس انقلاب اسلامی است.

مردم این بخش به برکات نظام جمهوری اسلامی از خدمات عمومی قابل توجهی برخوردار شده اند ولی عمق محرومیت در این بخش آن چنان زیاد است که جای تلاش برای خدمت رسانی و اهتمام بیش از بیش مسئولین را می طلبد.

یکی از مشکلات این شهر و ضمائم آن عدم وجود بیمارستان در این بخش بزرگ است. به نوعی که افراد برای بستری شدن، مجبور به طی مسافتی طولانی و مراجعه به بیمارستان های شهر یاسوج هستند.

در زمان اعزام باید سختی های سفر در پرخطرترین جاده استان را به جان خریده و چه بسا به دلیل بعد مسافت و تصادف در حین اعزام، عزیزان خود را از دست داده اند. مردم این بخش خواستار احداث بیمارستان در شهر پاتاوه بوده و دلایل این درخواست به حق خود را نیز بازگو می کنند:

۱- بخش پاتاوه از لحاظ جمعیتی و گستره جغرافیایی یکی از بزرگترین بخش های استان و شهرستان دنا است که دارای بیش از سی هزار نفر جمعیت و دارای ۹۰ روستای کوچک و بزرگ است به طوری که جمعیت غالب شهرستان دنا که رقمی بالای ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان را در خود جای داده است.

۲- به دلیل بعد مسافت تا مرکز استان و عدم وجود راه ارتباطی مناسب تا مرکز شهرستان دنا، مشکل اعزام بیمار به مراکز درمانی این شهرها را دو چندان نموده و بیماران قبل از رسیدن به این مراکزبعضاً فوت می کنند.

۳- موقعیت شهر پاتاوه به گونه ای است که قسمت اعظم جمعیت روستایی شهرستان دنا از لحاظ موقعیت مکانی به این شهر نزدیک تر بوده و به گفته متولیان درمانی این بخش، روزانه بالای ۳۸۰ نفر در درمانگاه این شهر ویزیت می شوند.

۴- قرار گیری شهر پاتاوه در مسیر اصلی جاده  یاسوج به استان های اصفهان و چهار محال و بختیاری و خطر ناک بودن این مسیر در بخش پاتاوه، به طوری که حدود ۲۱ درصد تصادفات جاده ای استان در این بخش به وقوع می پیوندد. و این عامل خود گویای نیاز، توجه و عنایت مسئولین را صد چندان می کند.

۵- در مرکز درمانی شهر پاتاوه نه تنها بیماران این بخش را ویزیت می کنند بلکه به دلیل موقعیت ممتاز مکانی، به برخی روستاهای بخش مرکزی شهرستان دنا از جمله روستاهای کره، سمرون، گورگنجو، تنگ پوتک و توت نده، خدمات درمانی ارائه می کنند.

۶- از آن جائی که طرح احداث بیمارستان از مصوبات دولت بوده و مردم نیز خواهان احداث بیمارستان در این شهر هستند در دو نقطه از این شهر اقدام به اهداء زمین جهت ساخت و ساز کرده اند.

۷- در صورتی که بیمارستان در این شهر احداث شود به دلیل موقعیت خاص مکانی این شهر نیز بخش هایی از مناطق مارگون، مانند زیلایی و بخش لوداب نیز می توانند از خدمات این بیمارستان بهره مند شوند.

با تمامی این دلایل و توجه دولتمردان به استفاده بهینه از منابع و خدمت رسانی به مناطق محروم، مردمان این بخش درخواست به حق و قانونی خود را برای احداث یک باب بیمارستان در مرکز این بخش، شهر پاتاوه اعلام نموده و خواستار همکاری مسئولین خدوم تا احداث این مرکز حیاتی در شهر پاتاوه هستند.

گزارش: عزت اله محسنی پور

منبع: سایت استان

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.