بهره برداری از ۱۳۴۶ طرح ارزنده دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اگر چه پس از پیروزری انقلاب اسلامی گام های ارزنده ای برای توسعه برداشته شد، اما اجرای یک هزار و ۳۴۶ طرح در دولت تدبیر و امید، خدمت ارزنده و نقطه عطفی در فرایند توسعه این استان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید موسی خادمی روز سه شنبه در نخستین روز از هفته دولت با اشاره به کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در این استان افزود: از این تعداد طرح، یک هزار و ۱۱۵ طرح عمرانی و اقتصادی از دهه فجر سال ۹۲ تا پایان سال ۹۴ در این استان به بهره برداری رسید و بقیه نیز در سفر هیات دولت به استان افتتاح شد.

خادمی مجموع اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح افتتاحی در کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی بیان کرد: از این میزان اعتبار هزینه شده حدود سه هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال مربوط به طرح های افتتاحی اقتصادی بوده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: ۲۳۱ طرح عمرانی و اقتصادی نیز همزمان با سی امین سفر رئیس جمهوری و اعضای دولت تدبیر و امید در روزهای ۲۴ تا ۲۵ مرداد به این استان افتتاح شد.
خادمی افزود: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها افزون بر هفت هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: حدود ۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال از این میزان در بخش دولتی و پنج هزار و ۴۸۰میلیارد ریال نیز در بخش خصوصی برای این طرح ها هزینه شد.

*رشد ۴۵درصدی بودجه ۹۵
استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزایش ۴۵ درصدی بودجه عمرانی این استان در سال ۹۵ را بیانگر توجه دولت به محرومیت زدایی از این استان دانست.
خادمی بودجه جاری و عمرانی این استان در سال ۹۵ را سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال عمرانی و مابقی آن جاری است.
وی عنوان کرد: علاوه بر این، یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی از محل ۲ درصد نفت و گاز طبیعی ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی امسال به این استان اختصاص خواهد یافت.
خادمی با بیان اینکه در سه سال گذشته دولت تدبیر و امید همواره توجه ویژه ای به توسعه کهگیلویه و بویراحمد داشته است تصریح کرد: رتبه اعتبارات تملک دارایی ها و سرمایه ای این استان بین دیگر استانها ۱۶ است.
وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت، گفت: این اعتبار برای اجرای ۴۶ طرح، امسال تا سال آینده به صورت کامل جذب خواهد شد.
وی اظهار کرد : این بودجه برای طرحهای تامین آب، کشاورزی، بیمارستانها، فرهنگی و دانشگاهی، علم و فناوری و حمل و نقل به توسعه بیش از پیش استان کمک خواهد کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را اولویت مهم توسعه ای استان دانست و افزود: اختصاص یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای یارانه تسهیلات بانکی در سفر هیات دولت به استان تحقق این مهم را فراهم کرده است.
وی گفت: هر چند در سفر رئیس جمهوری در آستانه هفته دولت ۲۳۱ طرح عمرانی افتتاح و ۳۶ طرح مهم کلنگ زنی شد با این وجود در هفته دولت شاهد افتتاح و کلنگ زنی طرحهای دیگری در مناطق مختلف استان خواهیم بود.
استان کهگیلویه وبویراحمد با جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفر و حدود یک درصد جمعیت کشور،دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.