بهره مندی بیش از ۳۲۱ هزار بیمار از طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: افزون بر ۳۲۱ هزار بیمار بستری از خدمات طرح تحول سلامت در کهگیلویه و بویراحمد، از ابتدای اجرای آن تاکنون بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، اورنگ ایلامی اظهار داشت که۲۴ هزار زایمان طبیعی و رایگان از زمان آغاز طرح تحول سلامت (اردیبهشت ۹۳) تاکنون در بیمارستان‌های این استان انجام شده است.

وی تصریح کرد که میزان سزارین از حدود ۲۹.۲ درصد قبل از اجرای طرح تحول سلامت به ۱۸.۹ درصد رسیده است.
ایلامی با اشاره به کاهش چشمگیر ارجاع بیماران به خارج از استان کهگیلویه و بویراحمد برای مداوا بعد از اجرای طرح تحول سلامت تصریح کرد که در سه ماهه نخست سال جاری تنها ۱۸۰ بیمار برای مداوا به خارج از استان اعزام شدند.
وی بیان کرد: کاهش ارجاع به خارج از بیمارستان‌ها برای تأمین تجهیزات پزشکی پر مصرف از ۱۰۰ درصد به ۴۲ درصد یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد است که منجر به کاهش هزینه از جیب مردم شد.
بر اساس آمارهای موجود امید به زندگی به‌عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های سلامت در بین زنان این استان از ۸۲ سال فراتر رفته است.
آمارها نشان می‌دهد که امید به زندگی در بین مردان استان به بیش از ۷۶ سال رسیده است.
پنج بیمارستان با نزدیک به ۶۰۰ تخت در شهرهای یاسوج، دوگنبدان، باشت و لیکک در حال ساخت است که برخی مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند.
۸۵۰ تخت بیمارستانی دولتی، ۱۵۰ تخت خصوصی، ۳۵۰ خانه بهداشت، ۷۰ مرکز درمانی ازجمله زیرساخت‌های کنونی بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد است.
۶۰۰ پزشک عمومی و دندان‌پزشک، ۲۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در این استان به مردم خدمت می‌کنند.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از ۷۱۳ هزار نفر دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.