افزایش ۱۴ درصدی ازدواج طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد/زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود

دنا نما: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمینه برای ازدواج آسان جوانان فراهم شود که امیدواریم با رفع مشکلات موجود شاهد افزایش این امر مبارک و کاهش پدیده طلاق در استان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، سید موسی خادمی ظهر امروز در  جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت ازدواج و طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۹۴، ۶ هزار و ۹۰۰ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده که در سال ۹۵ این تعداد ازدواج به ۷ هزار و ۹۰۰ مورد افزایش یافت که رشد خوبی در حوزه ازدواج داشتیم و شاهد افزایش حدود ۱۴ درصدی ازدواج در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ بودیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حوزه طلاق حدود ۱۱ درصد افزایش داشتیم که در سال ۹۴ یک هزار و ۴۱۰ طلاق به وقوع پیوست اما آمار طلاق در سال ۹۵ به یک هزار ۷۵۰ مورد رسید که نکته مهم این است که در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ رشد طلاق ۳۷ درصد بود اما در سال ۹۴ و ۹۵ شاهد کاهش شیب طلاق هستیم.

وی تصریح کرد: نسبت ازدواج به طلاق در استان شش به یک است که در برخی استان‌ها سه به یک بوده است،ضمن اینکه استان به لحاظ مطلق در وضعیت بدی نیست اما رشد طلاق بالا بوده و اگر فکری نشود نگرانی‌هایی ایجاد می‌شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش سن ازدواج گفت: زمینه برای ازدواج آسان جوانان فراهم شود که امیدواریم با رفع مشکلات موجود شاهد افزایش این امر مبارک و کاهش پدیده طلاق در استان باشیم.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.