ساخت زائرسرای کهگیلویه و بویراحمد در مشهد مقدس نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است

دنا نما: نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت زائرسرای این استان در مشهد مقدس نیازمند مشارکت آحاد مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی عصر امروز در همایش بزرگ خیران استانی با محوریت ساخت زائرسرا در مشهد مقدس اظهار داشت: در صورتی جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد هر نفر ۲ هزار تومان سالانه برای این مهم کمک کنند سالانه ۱۴ میلیارد ریال جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه انفاق یک سنت زیبای الهی بوده که باید دارا و ندار شرکت کنند، عنوان کرد: هیئت مدیره و هیئت امنا بنیاد زائرسرای امام رضا (ع) در استان نظارت لازم را داشته باشند تا هیچ تخلفی صورت نگیرد.

ملک حسینی با تاکید بر اینکه انسان با مروت خودبین نبوده بلکه دیگر بین، مهربان، خیرخواه و مفید است، ادامه داد: عقل، دین و مروت سه عنصر انسان دیگربین بوده و این افراد به دنیا به عنوان هدف نگاه نمی‌کنند بلکه آن را بستر می‌دانند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرنگان رهبری با اشاره به اینکه امام رضا(ع) فرمود” هرکس به زیارت من بیاید در دنیا به زیارتش می‌روم و سه خطر را از وی دور می‌کنم، تصریح کرد: هنگام دادن نامه اعمال، هنگام عبور از صراط  و موقع سنجش اعمال امام رضا (ع) به کمک انسان می‌آید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خواستار کمک و مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس شد و افزود: بسیاری از مردم مستضعف تاکنون موفق به زیارت حرم امام رضا(ع) نشده‌اند که با ساخت زائرسرا این آرزوی مردم فقیر محقق می‌شود.

سید موسی خادمی اظهار داشت: شهرداری مشهد نسبت به تامین زمین مورد نیاز و پروانه ساخت زائرسرای استان اقدام کرده ولی در زمینه ساخت نیازمند مشارکت مردم و خیرین استانی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه گستره کار خیر وسیع بوده و باید این فرهنگ گسترش و ترویج یابد، بیان کرد: انتظار می‌رود کارکنان دولت نسبت به پرداخت ۵ رقم آخر حقوق خود که رقمی کمتر از ۱۰ هزار تومان بوده برای ساخت زائرسرا در مشهد مقدس برای مدت یکسال اقدام کنند.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.