برگزاری کنگره آیت الله ملک حسینی در یاسوج

دنا نما: کنگره ملی مرحوم آیت الله ملک حسینی ۲۶ مهر ماه امسال در دانشگاه یاسوج برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: در نشست شورای سیاستگذاری کنگره آیت الله ملک حسینی که در سالن جلسات استاداری برگزار شد گفت: این کنگره با حضور مسئولان کشوری، منطقه ای و استانی در ۲۶ مهر ماه در مرکز استان برگزار می شود.

فتاح محمدی با بیان اینکه کمیته هایی متشکل از دستگاه های اجرایی برای هماهنگی و اجرای برنامه های کنگره تشکیل و وظایف آنها نیز مشخص شد افزود: دانشگاه یاسوج به عنوان متولی و محور این کنگره معرفی و دبیرخانه های اجرایی و مالی کنگره نیز در این دانشگاه تشکیل شده است.

وی همکاری و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی برای هرچه باشکوهتر برگزارکردن این کنگره را ضروری دانست و گفت: گروهی از استان برای دعوت از مراجع تقلید، علما و اساتید برجسته کشوری حوزه و دانشگاه برای شرکت در کنگره ملی آیت الله ملک حسینی هفته آینده به قم اعزام می شود.

رئیس دانشگاه یاسوج و دبیر کنگره ملی آیت الله ملک حسینی هم در این نشست گفت: در این کنگره از اساتید حوزه و دانشگاه که اشراف کامل به شخصیت علمی و فقهی آیت الله ملک حسینی دارند دعوت و سخنرانی خواهند کرد.

رحیمی با بیان اینکه کمیته علمی کنگره در دانشگاه یاسوج از دو ماه پیش تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده افزود: سایتی برای کنگره در دانشگاه تشکیل شده و تعدادی ازمقالات علمی نیز از طریق این سایت به دبیرخانه مرکزی کنگره آیت الله ملک حسینی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از تعدادی کتب آیت الله ملک حسینی در این کنگره رونمایی می شود گفت: در این کنگره دست نوشته ها، فیلم، خاطره و نوارهای مربوط به آیت الله که در دست مردم هست جمع آوری و پس از جمع بندی بعنوان مجموعه آثار آیت الله ملک حسینی منتشر می شود.

مدیر پخش و نماینده صدا و سیما در این نشست هم با بیان اینکه تا کنون سه تیزر تبلیغاتی در زمینه اطلاع رسانی زمان برگزاری کنگره آیت ال ملک حسینی تولید و پخش شد گفت:  فراخوان مردمی در خصوص ارسال آثار و منابع مکتوب، عکس، صوتی و تصویری مربوط به آن مرحوم به منظور ارسال به دفتر نماینده ولی فقیه در استان نیز تولید و پخش شد.

رمضانی افزود: فراخوان ارائه مقالات به دبیرخانه کنگره در دانشگاه یاسوج در صدای و سیمای استان تولید و درحال پخش است.

وی با بیان اینکه تا کنون دو مستند با موضوع زندگی آیت الله ملک حسینی از تولد تا ارتحال و مستند خاطراتی مبارزات آیت الله با رژیم ستم شاهی در این مرکز تولید شده است گفت: مستند شهید عبدالهادی ملک حسینی فرزند آیت الله ملک حسینی نیز در این مرکز در دست تولید است.

رمضانی افزود: گروه مستند ساز صدا و سیما به همراه تیم اعزامی به قم و مشهد مقدس برای دعوت ازمراجع و علما برای شرکت در کنگره اعزام و دیدار های تیم اعزامی را ضبط و با مراجع و شخصیتهای مذهبی در خصوص ابعاد شخصیتی آیت الله ملک حسینی مصاحبه خواهند کرد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.