انجام بیش از ۲ هزار ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد

دنا نما: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، آماری یک ماهه از ماموریت های اورژانس ۱۱۵ استان ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما، جلال پوران فرد به تعداد ماموریت های انجام شده توسط اورژانس ۱۱۵ در دی ماه سالجاری اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۵۲۶  ماموریت در یک ماه گذشته انجام شد که از این تعداد هزار و ۳۷۵ ماموریت شهری و و هزار و ۱۵۱ ماموریت جاده ای بوده است.

وی بیان کرد: ۳۹۴ ماموریت حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل و ۵۳۴ ماموریت حوادث مرتبط با حمل و نقل بوده که نسبت به ماه قبل یعنی آذر ماه روند افزایشی داشته است.

پوران فرد مصدومان مرتبط با حوادث حمل و نقل را ۶۸۵ مورد عنوان و گفت: از این تعداد مصدوم ۲۳۱ مورد شهری و ۲۰۳ مورد جاده ای بوده است و مصدومان غیر مرتبط با حمل و نقل نیز ۱۹۹ مورد، که  طبق آمار نسبت مصدومان حوادث مرتبط با حمل و نقل کاهش و غیر مرتبط با حمل  و نقل افزایش داشته است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، افزود: در دی ماه  گذشته ۲۸ نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند که نسبت به ماه قبل کاهش داشته و تعداد مصدومان سایر مسمومیت ها نیز ۱۰۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در آذر ماه ۳ نفر دچار غرق شدگی شدند، گفت: در دی ماه هیچ مورد غرق شدگی گزارش نشد.

وی تصریح کرد: تعداد احیای قلبی یا CPR های انجام شده در این ماه ۵ مورد بوده که احیای قلبی سه نفر موفقیت آمیز بود و به بیمارستان منتقل شدند.

پوران فرد به تعداد فوت شدگان در اثر حوادث غیر تصادفی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: یک نفر در حین انتقال و ۳۱ نفر نیز قبل از رسیدن آمبولانس در حوادث غیر تصادفی جان خود را از دست دادند که ۱۹ نفر در حوادث شهری و ۱۲ نفر جاده ای بوده است.

وی در پایان ابراز داشت: در فوریت های تصادفی نیز در این یک ماه ۳ نفر قبل از رسیدن آمبولانس فوت کردند که نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.