عملیات اجرایی ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

دنا نما: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور تامین پهنای باند مورد نیاز سایت های روستایی در سال جدید عملیات اجرایی ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در این مناطق آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنا نما: جواد غلام‌پور اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم برای ارائه تلفن ثابت به ۵۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد نیز انجام شده است.

وی افزود: به شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تسهیلات ارزان قیمت از محل منابع داخلی با نرخ سود حداکثر هشت درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به منظور توسعه کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در قالب شتاب دهنده از بخش خصوصی مرتبط در این زمینه نیز حمایت می‌شود.

غلام پور تصریح کرد: پیگیری واگذاری خدمات سازمان‌های دولتی به دفاتر پیشخوان، ساماندهی دفترهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و خدمت دهی مطلوب به مراجعان از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در روستاهای استان است.

وی عنوان کرد: از شهریور ۱۳۹۶ میزان ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت از ۵۱ درصد به ۸۴ درصد تا اسفند ۹۷ رسید.

غلام پور یادآور شد: طی همین مدت ضریب نفوذ تلفن همراه نیز از ۶۷.۹۳ درصد به ۷۴.۹۶ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: تمام شهرهای استان تحت پوشش شبکه‌های ارتباطی نسل ۳ و ۴ قرار گرفته‌اند و امکان اتصال به اینترنت پرسرعت در ۲۳۲ روستا نیز فراهم شده است.

غلام پور با اشاره به برقراری اتصال تلفن همراه در ۳۴ روستای استان در ۱۸ ماه منتهی به اسفند ۹۷، افزود: امکان بهره مندی از تلفن ثابت در ۲۶۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد نیز فراهم شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ارائه تسهیلات از محل منابع داخلی و اشتغال پایدار روستایی و عشایری به میزان ۳۰ میلیارد ریال و با پیش بینی اشتغال ۴۹ نفر از شهریور ۹۶ تا اسفند ۹۷ در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
غلام پور تصریح کرد: ارائه خدمات پولی و بانکی به روستاها از طریق نصب ۳۷ دستگاه خودپرداز و شروع به کار اپراتور دوم تلفن ثابت و رفع انحصار موجود از جمله اقدامات انجام شده توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان است.

وی عنوان کرد: رسانه ظرفیت مناسبی برای شناسایی مطالبات و کمک در زمینه اطلاع رسانی به مردم در اختیار دارد و استفاده از این پتانسیل برای اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان دارای اهمیت است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.