شرایط برای اختصاص بالگرد به کهگیلویه و بویراحمد فراهم شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس نظر کارگروهی از کارشناسان پس از امکان سنجی و بازدید میدانی شرایط اختصاص بالگرد امدادرسانی به استان فراهم شده است.

به گزارش دنا نما، کاظم فلاحی دوست روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیش از این در نشستی که با حضور سرپرست اورژانس کهگیلویه و بویراحمد با یک شرکت هواپیمایی در تهران انجام شده بود توافق های اولیه در این خصوص صورت گرفته بود.

وی بیان کرد: هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به عنوان تسهیل گر در کنار اورژانس برای اختصاص بالگرد به استان تلاش می کند و امدادرسانی هوایی برای حادثه دیدگان از سوی فوریت های پزشکی انجام می گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:تنها هر پرواز بالگرد برای نجات حادثه دیدگان ۸۰۰ میلیون ریال برای دولت آب می خورد و هر ماه ۲۰ میلیارد ریال برای بالگرد در استان اعتبار نیاز است که البته این بودجه به غیر از حقوق خلبان است.

بالگرد امداد رسانی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد که تابستان امسال برای امداد درسانی به یک مادر باردار و یک نوجوان دارای مشکل تنفسی به منطقه اجم اعزام شده بود در هنگام امداد رسانی سقوط و در آتش سوخت و از آن زمان تاکنون مسوولان علوم پزشکی و متولیان امر تلاش های زیادی برای اختصاص این تجهیزات امدادرسانی انجام داده اند اما ناکام بوده است.

وی خاطرنشان کرد:امدادگران هلال احمر استان امسال ۷۵۶ نفر آسیب دیده بر اثر عوامل طبیعی و غیرطبیعی از برف گرفته تا سوانح رانندگی را امدارسانی کردند.

فلاحی دوست تصریح کرد: این عملیات امدادرسانی در استان با تلاش ۱۰۰ امدادگر صورت گرفته است.

اختصاص اعتبار به حوزه جوانان استان

فلاحی دوست تصریح کرد:امسال ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای برنامه های رفاهی و فرهنگی به حوزه جوانان هلال احمر استان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد:۲۰ هزار جوان در کهگیلویه و بویراحمد عضو جمعیت هلال احمر هستند.

وی بیان کرد: این جوانان در قالب ۲۱۳ کانون در برنامه های هلال احمر شرکت می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعزام ۲۰۰ نفر به کربلای معلی و ۸۵ نفر دیگر به اردوهای راهیان نور از جمله برنامه های اجرا شده حوزه جوانان هلال احمر استان در سال جاری است.

تخفیف خدمات درمانگاه هلال احمر به مناسبت دهه فجر

فلاحی دوست همچنین از برنامه ریزی برای تخفیف خدمات درمانگاه هلال احمر استان در شهر یاسوج به مناسبت دهه فجر خبر داد.

وی عنوان کرد: به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خدمات درمانی این درمانگاه شامل دندان پزشکی،گفتار درمانی و فیزیوتراپی در روز پانزدهم بهمن ماه با ۲۰ درصد تخفیف انجام می گیرد.

فلاحی دوست با اشاره به اینکه احداث این زیرساخت سالها راکد بوده افزود: ۶۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان ستادی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده که نقدینگی آن تامین شده است.

وی بیان کرد:نیمه کاره ماندن ساختمان ستادی هلال احمر استان منجر به استقرار اداره در کلینیک درمانی این نهاد حمایتی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۳ آغاز شد و این ساختمان هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد:سازه مذکور به منظور استقرار نیروهای امور اداری و استقرار تیم های امدادی کهگیلویه و بویراحمد در پنج طبقه احداث می شود.

فلاح دوست تاکید کرد: با تکمیل این طرح که قرار است ظرف ۱۸ ماه آینده محقق شود ساختمان کنونی به کلینیک درمانی اختصاص می یابد.

تجهیز و تعمیر پایگاه های امداد و نجات

وی عنوان کرد:همچنین در دولت سیزدهم پایگاه های امداد و نجات جاده ای مناطقی مانند فیلگاه دهدشت،لیشتر،شلالدون و سرگچینه با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال تعمیر،بازسازی و به امکانات رفاهی مانند موکت تجهیز شده است.

فلاحی دوست با اشاره به اینکه فراهم کردن بستر آسایش نجاتگران مستقر در پایگاه های امداد و نجات ضرورتی برای امدادرسانی بهتر است عنوان کرد:تجهیز و تعمیر این پایگاه های امدادی این مراکز به منظور رفاه آنان صورت گرفته است.

فلاحی دوست ابراز کرد: همچنین با اخذ مجوز و راه اندازی پایگاه های جاده ای در نقاط محروم و دور دست استان از جمله بی بی حکیمه،راک،پاتاوه به دهدشت در دولت سیزدهم شمار این زیرساخت ها به ۱۴ مورد رسید.

وی عنوان کرد: این پایگاه ها در ۲۳ آذرماه تا ۱۵ اسفند و اواخرخردادماه تا اوایل مهر هر سال در قالب طرح های زمستانه و تابستانه فعالیت می کند.

اخذ مجوز راه اندازی شعب هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اخذ مجوز برای ۲ شعبه هلال احمر شهرستان لنده و مارگون و همچنین دفتر نمایندگی دیشموک از دیگر اقدام های دولت سیزدهم در حوزه توسعه زیرساخت های امدادو نجات هلال احمر استان است.

کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

این استان با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.